menu
16 °C

Rezerwuj bezpośrednio i otrzymaj BON o wartości 50zł do wykorzystania w naszych restauracjach + RABAT 10% z Kodem Promocyjnym KOSSAK

przyjazd:
25
Wrz 2023
wyjazd:
26
Wrz 2023
Sprawdź dostępność

Jak wzmocnić relację z klientem?

Jak wzmocnić relację z klientem?
Data publikacji: 03-03-2017

Dobre relacje z klientami to bardzo ważny element w dobrze prosperującym biznesie. Składa się na niego zestaw różnorodnych procedur  które są istotne  w zarządzaniu kontaktami z ludźmi, w budowaniu tych kontaktów i w utrzymywaniu ich na długi czas.

Co w sytuacji, gdy te relacje zostały zachwiane? Czy można jeszcze coś zrobić coś, aby poprawić i uratować  nasz wizerunek?

Z pewnością można ale nie jest to takie proste .

Zacznijmy jednak od początku co zrobić aby wzmocnić relacje z naszym klientem .

Uścisk dłoni, uśmiech i przyjazny ton głosu to elementy , które pozwolą poczuć się komfortowo w naszym towarzystwie.  W rozmowie często używajmy liczby mnogiej czyli podkreślajmy, że to My razem coś zrobimy a nie tylko Ja sam.

Kiedy mówimy o wspólnym działaniu dajemy odczuć , że tworzymy zespół mający wspólne cele.

Starajmy się być zawsze w jakiś sposób dostępni , wbrew pozorom nie jest to takie trudne ; wystarczy ustawić pocztę głosową lub autorespondera, który poinformuje o Twoim powrocie do pracy i wskaże osobę, która podczas nieobecności Cię zastępuje . Niby oczywiste ale często się zdarza, że maile pozostają bez odpowiedzi przez kilka dni i nikt nie wie jaki jest tego powód.

Mów wprost i bądź asertywny ; klienci lubią czasem przekraczać granice umowy więc aby zapobiec konfliktom mów wprost o swoich oczekiwaniach co do współpracy , stanowczo odmawiaj jeśli wiesz , że jesteś proszony o zbyt wiele .

Nagradzaj za lojalność . Utrzymanie klienta jest o wiele tańsze niż pozyskanie nowego. Nagradzanie za lojalność to także rabaty i zniżki dla stałych zleceniodawców. Są to działania, które przywiązują do marki i sprawiają, że klient się z nią identyfikuje. 

A co w sytuacji gdy relacja z klientem zostanie mocno nadszarpnięta , warto ją odbudować gdyż świat jest mały i palenie mostów za sobą nie jest dobre dla naszego wizerunku .

Zabrzmi banalnie ale przede wszystkim przeproś, nawet jak upłynie już trochę czasu to słowo „przepraszam” nie ma terminu ważności . Nie liczmy na to, że ktoś zapomni bo tak na pewno się nie stanie .

Weź na siebie odpowiedzialność jeśli wina leży tylko i wyłącznie po Twojej stronie i napraw błąd, pamiętaj , że pracujemy zawsze z ludźmi a ludzie cenią wiarygodność  i uczciwość.

 Relację z klientem tworzymy od pierwszego spotkania z naszą firmą- dlatego niezwykle ważne są dwie rzeczy – profesjonalizm i indywidualne podejście do klienta. Gdy kilka firm na rynku świadczy podobne usługi w podobnych kategoriach cenowych tym, co wyróżnia jednych od drugich jest jakość obsługi. 

zamknij
Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco!

Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj najświeższe informacje o naszym hotelu.

Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Serwis wykorzystuje pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz możliwość zmian ustawień plików cookies znajdują się w Polityce prywatności.
Klikając AKCEPTUJĘ WSZYSTKIE, wyrażasz zgodę na korzystanie z technologii takich jak cookies i na przetwarzanie przez Osti-hotele Ostrowska, Ostachowska-Jarocka Spółka komandytowa, Plac Juliusza Kossaka 1, 31-106 , Kraków Twoich danych osobowych zbieranych w Internecie, takich jak adresy IP i identyfikatory plików cookie, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności). Zmiany ustawień plików cookies możesz dokonać w ustawieniach.

Zarządzaj ustawieniami dotyczącymi prywatności
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony

Pliki cookies niezbędne do działania usług dostępnych na stronie internetowej, umożliwiające przeglądanie ofert, dokonywanie rezerwacji, wspierające mechanizmy bezpieczeństwa m.in: uwierzytelnianie użytkowników i wykrywanie nadużyć.

Pliki cookies analityczne

Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika,

Pliki cookies marketingowe

Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich.

Twoje preferencje nie zostały jeszcze zapisane