Dobre relacje z klientami to bardzo ważny element w dobrze prosperującym biznesie. Składa się na niego zestaw różnorodnych procedur które są istotne w zarządzaniu kontaktami z ludźmi, w budowaniu tych kontaktów i w utrzymywaniu ich na długi czas.
Co w sytuacji, gdy te relacje zostały zachwiane? Czy można jeszcze coś zrobić coś, aby poprawić i uratować nasz wizerunek?
Z pewnością można ale nie jest to takie proste .
Zacznijmy jednak od początku co zrobić aby wzmocnić relacje z naszym klientem .
Uścisk dłoni, uśmiech i przyjazny ton głosu to elementy , które pozwolą poczuć się komfortowo w naszym towarzystwie. W rozmowie często używajmy liczby mnogiej czyli podkreślajmy, że to My razem coś zrobimy a nie tylko Ja sam.
Kiedy mówimy o wspólnym działaniu dajemy odczuć , że tworzymy zespół mający wspólne cele.
Starajmy się być zawsze w jakiś sposób dostępni , wbrew pozorom nie jest to takie trudne ; wystarczy ustawić pocztę głosową lub autorespondera, który poinformuje o Twoim powrocie do pracy i wskaże osobę, która podczas nieobecności Cię zastępuje . Niby oczywiste ale często się zdarza, że maile pozostają bez odpowiedzi przez kilka dni i nikt nie wie jaki jest tego powód.
Mów wprost i bądź asertywny ; klienci lubią czasem przekraczać granice umowy więc aby zapobiec konfliktom mów wprost o swoich oczekiwaniach co do współpracy , stanowczo odmawiaj jeśli wiesz , że jesteś proszony o zbyt wiele .
Nagradzaj za lojalność . Utrzymanie klienta jest o wiele tańsze niż pozyskanie nowego. Nagradzanie za lojalność to także rabaty i zniżki dla stałych zleceniodawców. Są to działania, które przywiązują do marki i sprawiają, że klient się z nią identyfikuje.
A co w sytuacji gdy relacja z klientem zostanie mocno nadszarpnięta , warto ją odbudować gdyż świat jest mały i palenie mostów za sobą nie jest dobre dla naszego wizerunku .
Zabrzmi banalnie ale przede wszystkim przeproś, nawet jak upłynie już trochę czasu to słowo „przepraszam” nie ma terminu ważności . Nie liczmy na to, że ktoś zapomni bo tak na pewno się nie stanie .
Weź na siebie odpowiedzialność jeśli wina leży tylko i wyłącznie po Twojej stronie i napraw błąd, pamiętaj , że pracujemy zawsze z ludźmi a ludzie cenią wiarygodność i uczciwość.
Relację z klientem tworzymy od pierwszego spotkania z naszą firmą- dlatego niezwykle ważne są dwie rzeczy – profesjonalizm i indywidualne podejście do klienta. Gdy kilka firm na rynku świadczy podobne usługi w podobnych kategoriach cenowych tym, co wyróżnia jednych od drugich jest jakość obsługi.
Bądź zawsze na bieżąco!
Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj najświeższe informacje o naszym hotelu.
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Serwis wykorzystuje pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz możliwość zmian ustawień plików cookies znajdują się w Polityce prywatności.
Klikając AKCEPTUJĘ WSZYSTKIE, wyrażasz zgodę na korzystanie z technologii takich jak cookies i na przetwarzanie przez Osti-hotele Ostrowska, Ostachowska-Jarocka Spółka komandytowa, Plac Juliusza Kossaka 1, 31-106 , Kraków Twoich danych osobowych zbieranych w Internecie, takich jak adresy IP i identyfikatory plików cookie, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności). Zmiany ustawień plików cookies możesz dokonać w ustawieniach.