menu
-2 °C

Book directly with us and receive 50 PLN voucher for use in our restaurants +10% OFF with Promo Code KOSSAK

arrival:
16
Dec 2018
departure:
17
Dec 2018
Kod:
Check availability

Jak spotkania biznesowe organizują największe firmy na świecie?

Jak spotkania biznesowe organizują największe firmy na świecie?

Każda firma inaczej organizuje spotkania biznesowe, jednakże są uniwersalne zasady, które cechują firmową sesję. 

Każda firma inaczej organizuje spotkania biznesowe, na których ustala się strategię działania w kolejnych projektach, analizuje pomysły na rozwój firmy czy informuje pracowników o planach na kolejne dni, tygodnie i miesiące. Mimo to istnieją pewne uniwersalne zasady, które powinny cechować każdą wspólną, firmową sesję.

1. Jasny cel spotkania.

Każde spotkanie powinno być organizowane w z góry określonym celu i według przyjętego wcześniej planu. To jedyna metoda pozwalająca trzymać się wątku głównego i nie zbaczać na mało istotne tematy. Bez tego „meetingi” okażą się nieefektywne, zadania, które dzięki nim mają zostać zrealizowane, pozostaną otwarte, a wszyscy – zarówno organizatorzy, jak i uczestnicy stracą czas.

2. Dobre przygotowanie do spotkania.

Niezależnie od branży i wielkości firmy, każda osoba uczestnicząca w zebraniu zespołu, spotkaniu zewnętrznym czy w większej konferencji powinna mieć przygotowany plan swojej aktywności w czasie wydarzenia. Taka postawa sprawia, że spotkania przynoszą wiele ciekawych wniosków i zwiększają produktywność całego zespołu.

3. Określenie czasu zakończenia spotkania.

Bardzo ważnym elementem wszystkich organizowanych spotkań, jest sztywne określenie czasu, w którym mają się zamknąć. To pozwala łatwo określić strukturę spotkań, sprawniej prowadzić dyskusję i dyscyplinować całą grupę uczestniczącą w biznesowym „meetingu”.

Spotkania zespołu – w biurze, czy poza nim, w każdej firmie wyglądają inaczej. Specyfika spotkań w największych firmach na świecie może inspirować do zmiany podejścia i organizacji wydarzeń w mniejszych przedsiębiorstwach.

Apple

Firma Apple utrzymuje, że każde spotkanie powinna prowadzić jedna osoba (niekoniecznie szef), która w konkretnym temacie ma najwięcej do przekazania. Dzięki temu łatwo uniknąć wyznaczania odpowiedzialności za poszczególne zadania (czy zrzucania jej na inne osoby). Dla samych uczestników spotkań – pracowników firmy tego typu podejście ich szefów to wyzwanie – muszą planować to, jak dobrze się zaprezentować. Słynny współzałożyciel firmy, Steve Jobs organizował spotkania w bardzo wąskim gronie, nie tylko dla ułatwienia wzajemnej komunikacji, ale także dla pozwolenia osobom prowadzącym zebranie wyczerpująco omówić ich pomysły.

Google

Podczas spotkań w centrali Google na sali zawsze obecna jest osoba, która robi notatki – dla tych, którzy z różnych przyczyn nie mogą uczestniczyć w zebraniu oraz po to, żeby obecni mogli uporządkować swoje spostrzeżenia i przypomnieć sobie, jakie decyzje zostały podjęte. Była szefowa firmy, Marissa Mayer organizowała specjalne spotkania w biurze wg zasady „kto pierwszy – ten lepszy” – w tym czasie pracownicy mogli przekazywać jej swoje idee, a notatki ze spotkań pozwalały innym zapoznać się z pomysłami najaktywniejszych.

Microsoft

Zgodnie z filozofią Microsoftu, spotkania firmowe i biznesowe nie powinny przybierać formy wykładów. Każdy z uczestników zebrań organizowanych w firmie, zgodnie z ich agendą otrzymuje czas na wygłoszenie swoich pomysłów i skomentowanie bieżących spraw.

Facebook

Zarząd Facebooka wierzy, że każda godzina, którą spędza się na siedząco skraca przewidywalną długość życia o 22 minuty.W związku z tym, trudno się dziwić, że podczas spotkań organizowanych w Facebooku pracownicy nie siedzą. Jeden z kierowników projektów w firmie codziennie organizuje krótkie, 15-minutowe spotkania całego zespołu, zawsze na stojąco – w pokoju bez krzeseł.

Nike

Istnieje opinia, że osoby, które rozrysowują pomysły w notatnikach zachowują więcej informacji niż ci, którzy tego nie robią. Mark Parker, CEO Nike’a jest często widywany ze swoim notatnikiem i długopisem w ręce. Niektórzy uważają, że cała marka została zbudowana na wielkiej księdze rysunków i osobistych map myśli.

close
Newsletter

Stay up to date!

Sign up for our newsletter and get the latest news about our hotel.

This website uses COOKIES.

By browsing it you accept our cookies policy, according to your browser settings. Read more about Privacy Policy.

OK, close