menu
16 °C

Rezerwuj bezpośrednio i otrzymaj BON o wartości 50zł do wykorzystania w naszych restauracjach + RABAT 10% z Kodem Promocyjnym KOSSAK

przyjazd:
27
Wrz 2022
wyjazd:
28
Wrz 2022
Sprawdź dostępność

8 sposobów na odstresowanie się

8 sposobów na odstresowanie się

Poznaj skuteczne sposoby na pozycie się stresu.

Każdy z nas zna uczucie stresu. Gdy w pracy gonią nas terminy, wymagający szef dokłada nam ciągle pracy, dojazd do pracy prowadzi przez same korki, coraz gorzej nam się śpi.  Jeśli taki stan utrzymuje się dłuższą chwilę a my nie wiemy jak poradzić sobie ze wszystkimi problemami należy włączyć sobie czerwone światło. Poniżej znajdziecie sprawdzone sposoby, które powinny wam pomóc w odstresowaniu się :

 

1. Sztuka oddychania

Coraz częściej na Zachodzie mówi się o medytacji i nauce świadomego oddychania jako wspaniałym remedium na stres. Uważne oddychanie nie tylko doprowadza więcej tlenu do kory mózgowej (odpowiedzialnej między innymi za kreatywność, szukanie nowych możliwości i empatię) i odświeża cały nasz organizm, ale także uspokaja nasz układ nerwowy jak i zapewnia przejrzystość umysłu. Co więcej, naukowcy odkryli, że już 12 minut dziennie praktyki świadomego, uważnego oddychania przez minimum 2 tygodnie wprowadza trwałe zmiany w mózgu osoby praktykującej. Poprawia się pamięć, koncentracja oraz zdolności zarówno analitycznego, jak i twórczego myślenia, ale przede wszystkim osoba praktykująca czuje się bardziej spokojna, lekka i uważna.

 

2. Aktywność fizyczna

Ćwiczenia to jedna z najlepszych rzeczy, jakie można zrobić aby się odstresować.

Podczas wysiłku fizycznego wyzwalane są endorfiny, które poprawiają nastrój i działają jak naturalne środki przeciwbólowe. Ponadto obniża się poziom kortyzolu czyli inaczej mówiąc hormon stresu.

Aktywność fizyczna pozytywnie wpływa na sen. Regularne ćwiczenia spowodują poprawę samopoczucia oraz lepszą samoocenę. Wybierz trening, który najbardziej będzie Ci odpowiadał:  siłownia, taniec, joga, rower, pływanie lub po prostu spacer.

 

3. Aromaterapia

Pozytywny wpływ olejków eterycznych i świec zapachowych na redukcję stresu jest znany od lat. Aromaterapię możemy między innymi wykorzystać do kąpieli, do inhalacji czy też w domu używając chociażby „domków zapachowych”.

Relaksujące właściwości mają między innymi olejki takie jak:

  • Lawenda
  • Bergamotka
  • Pomarańcza
  • Drzewo sandałowe
  • Rumianek
  • Róża

4. Kofeina

Dla wielu z nas dzień bez filiżanki kawy to dzień stracony. Kofeina pobudza nasz organizm,  jednak jej nadmiar może powodować wzrost kortyzolu w organizmie odpowiedzialnego za stres.

Kawa lub herbata powinna być spożywana przez nas z umiarem. Jeśli czujemy się bez powodu zdenerwowani i rozdrażnieni, spróbujmy zmniejszyć jej spożycie.

 

5. Muzyka

Muzyka, a konkretnie muzyka relaksacyjna i muzykoterapia, jest stosowana od dawna do łagodzenia różnych schorzeń. Powszechnie wiadomo, że odpowiednio dobrana muzyka obniża ciśnienie tętnicze, uspokaja, obniża poziom kortyzolu we krwi. Serce bije wolniej, kiedy słuchamy muzyki relaksacyjnej lub klasycznej, u niektórych osób muzyka potrafi nawet złagodzić ból. Lepiej działa także muzyka słuchana na żywo niż z płyt czy kompaktów. Może jest to dobry powód aby wyjść na koncert z przyjaciółmi?

 

6. Masaż

W sytuacjach stresujących, wywołujących strach czy gniew nasze mięśnie naprężają się i sztywnieją, powodując ucisk na zakończenia nerwowe. Chroniczne napięcia mięśni upośledzają prawidłowe ukrwienie i odżywienie tkanek. Stres może być przyczyną wielu dolegliwości: bólów kręgosłupa, migren, chorób psychosomatycznych, czy podwyższonego ciśnienia krwi.

Wspaniałą metodą na osiągnięcie wewnętrznego spokoju jest masaż.
Jego zasadniczym zadaniem jest rozluźnienie mięśni i otworzenie kanałów energetycznych. Odprężenie mięśni sprzyja wyciszeniu umysłu.

 

7. Żuj gumę

Badanie wskazują, że ludzie którzy żują gumę, cieszą się lepszym samopoczuciem i są mniej spięci. Żucie gumy wspomaga przepływ krwi do mózgu i ma działanie odprężające.

 

8. Spędzaj czas z rodziną i przyjaciółmi

W trudnych momentach naszego życia to rodzina i przyjaciele nas wspierają i pomagają przejść ten okres. Uczucie troski, ciepła i miłości podnosi nas na duchu i pozwala przezwyciężyć największe trudności.

 

zamknij
Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco!

Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj najświeższe informacje o naszym hotelu.

Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Serwis wykorzystuje pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz możliwość zmian ustawień plików cookies znajdują się w Polityce prywatności.
Klikając AKCEPTUJĘ WSZYSTKIE, wyrażasz zgodę na korzystanie z technologii takich jak cookies i na przetwarzanie przez Osti Hotele Zbigniew Ostachowski, pl. Kossaka 1, 31-106, Kraków Twoich danych osobowych zbieranych w Internecie, takich jak adresy IP i identyfikatory plików cookie, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności). Zmiany ustawień plików cookies możesz dokonać w ustawieniach.

Zarządzaj ustawieniami dotyczącymi prywatności
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony

Pliki cookies niezbędne do działania usług dostępnych na stronie internetowej, umożliwiające przeglądanie ofert, dokonywanie rezerwacji, wspierające mechanizmy bezpieczeństwa m.in: uwierzytelnianie użytkowników i wykrywanie nadużyć.

Pliki cookies analityczne

Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika,

Pliki cookies marketingowe

Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich.

Twoje preferencje nie zostały jeszcze zapisane