Dla nas jesteś najważniejszy
Dla mnie gościnność jest kluczowym elementem obsługi klienta w branży hotelarskiej, która obejmuje nie tylko hotele, ale i restauracje, wycieczki czy organizację konferencji (w tych wszystkich punktach styku działamy w Hotelu Kossak). Z kolei celem tej gościnności jest stworzenie przyjemnych doświadczeń dla klientów, które sprawią, że poczują się usatysfakcjonowani i będą chcieli wrócić ponownie.
Gość to najważniejsza osoba w naszym hotelu :)
Cała nasza historia zaczęła się w latach 30 XX wieku. A zatem chciałoby się rzec “dawno, dawno temu”. Stała tu wówczas kamienica wybudowana w 1935 roku. Jej właścicielem zaś była żydowska rodzina Wasserbergów.
Kamienica ta została sprzedana w 1995 roku, a nabywcą stała się nasza rodzina - rodzina Ostachowskich. Tak właśnie zaczęła się historia hotelu Kossak, który z czasem z kamienicy sięgnął do rangi siedmiopiętrowego hotelu. Osiągnęliśmy inny wymiar domu, bo chcieliśmy, aby gości zawsze było wielu.
Historię już znasz, wiesz również, że uwielbiamy gościć. Czas zatem, abyś poznał kto kryje się za kuluarami gościnności. I od kogo to wszystko się zaczęło...
Cała historia Hotelu Kossak zaczęła się od Zbigniewa Ostachowskiego - przedsiębiorcy, który wykupił 3 nieruchomości w Krakowie i zaadoptował je pod spółkę Osti-Hotele. W jednej z nich powstał właśnie Hotel Kossak.
Pan Zbigniew przetarł szlaki i utworzył miejsce słynące z krakowskości i gościnności. Z kolei od czasów pandemii stery w Kossaku przejęła jego córka - Joanna Ostrowska, zaś druga córka - Izabela Ostachowska zaczęła odpowiadać za kwestie związane z gastronomią.
Michał Kuduk jest szefem kuchni w Hotelu Kossak od blisko 6 lat. Znany jest również jako podróżujący szef kuchni, bo inspiracje na dania czerpie nie tylko z Krakowa, ale i z całego świata.
Michał jest wielokrotnym zwycięzcą polskich i międzynarodowych konkursów kulinarnych. Prywatnie prowadzi również swój blog kulinarny - Kuuk&Travel.
Menadżerka Sprzedaży i Revenue jest kimś więcej niż tylko osobą od liczb i strategii, jest także sercem naszych operacji sprzedażowych, dbając o to, by każdy pokój był pełen, a nasi goście – szczęśliwi. Iza łączy w sobie kreatywność, analityczne myślenie i umiejętności interpersonalne.
Klimat, którego doświadczysz tylko w Krakowie
W świecie, który nie ma granic klimat miejsc i przemycanie ich historii jest niezwykle ważny. Dlatego stawiamy na niepowtarzalny klimat naszego hotelu. Na taki, którego doświadczysz tylko w Krakowie i w żadnym innym miejscu na tym globie.
Krakowskość, gościnność, rodzinność, profesjonalizm - to nasze nadrzędne wartości. Staramy się, aby były one widoczne w każdym naszym działaniu. Dlatego też angażujemy się w wiele inicjatyw - nie tylko tych wewnątrz hotelu. Kultywujemy kulturę, uczymy hotelarstwa młode pokolenia i wreszcie - angażujemy się w projekty, które czynią Kraków jeszcze piękniejszym.
Rok 2023 był rokiem Wisławy Szymborskiej - wybitnej poetki i nieodłącznego elementu naszego miasta, Krakowa. Aby jeszcze bardziej podkreślić ten fakt zaangażowaliśmy się w projekt realizowany przez Fundację Wisławy Szymborskiej x Medicine x 100 murali dla Krakowa. Jak? Udostępniając ścianę jednej z naszych kamienic.
Dziś ten piękny mural możecie podziwiać w parku im. Wisławy Szymborskiej przy ulicy Karmelickiej. Zajrzyjcie koniecznie przy okazji wizyty w naszym hotelu.
Wystawa szopek krakowskich to efekt corocznego konkursu dla artystów, który jest już tradycją. Pokonkursowa wystawa uzyskała honorowy patronat Polskiego Komitetu do spraw UNESCO, dlatego tym bardziej nam miło, że corocznie jedna z prac zdobi wnęrza naszego hotelu.
Skąd wziął się ten zwyczaj? Tak naprawdę krakowski zwyczaj „chodzenia” z szopką po domach sięga XIX wieku. Jednak po I wojnie światowej zaczął powoli zanikać. By szopkarskie tradycje zachować dla następnych pokoleń, Jerzy Dobrzycki, kierujący magistrackim działem propagandy, w 1937 roku zorganizował pierwszy Konkurs Szopek Krakowskich. Po II wojnie światowej konkursy wznowiono, a ich organizacji podjęło się Muzeum Krakowa, kontynuujące tę tradycję do dziś
Sprawdź, co mówią o nas nasi goście, a także jak jesteśmy oceniani przez branżowe instytucje
Michelin
TripAdvisor
Inne nagrody