menu
-2 °C

Rezerwuj bezpośrednio i otrzymaj BON o wartości 50zł do wykorzystania w naszych restauracjach + RABAT 10% z Kodem Promocyjnym KOSSAK

przyjazd:
13
Gru 2018
wyjazd:
14
Gru 2018
Kod:
Sprawdź dostępność

Jak ubrać się na konferencję

Jak ubrać się na konferencję

Jak się ubrać na konferencję ? Takie pytanie każdy z nas zadaje sobie przed nadchodzącą konferencją...

Wybranie odpowiedniego stroju na konferencję potrafi sprawiać problemy. Na początek warto zwrócić uwagę na następujące elementy decydujące o wyborze właściwego ubrania:

  • typ konferencji,
  • miejsce, gdzie się ona odbywa,
  • pogodę na zewnątrz i temperaturę we wnętrzach,
  • aktywności, które są w planie konferencji,
  • dopasowanie stroju do swojej pozycji i prezentowanego wizerunku.

Na potrzeby klasyfikacji strojów konferencje można najogólniej podzielić na biznesowe i naukowe. Różnią się stopniem formalności ubioru – pierwszy z typów charakteryzuje się bardziej konserwatywnym stylem. Na szczęście wielu organizatorów na zaproszeniach informuje, jakiego stroju oczekuje się od uczestników. Najczęściej jest to „business formal” dla konferencji biznesowych i „business casual” dla naukowych. Inne stopnie formalności: strój wieczorowy oraz casual należą do rzadkości. Ten ostatni może pojawić się, jeśli w ramach kilkudniowej konferencji zaplanowane są aktywności na wolnym powietrzu dla uczestników, by ich zintegrować i dać okazję do relaksu.

„Business formal” oznacza obowiązkowy garnitur dla mężczyzn. Powinien być w kolorach takich jak granatowy, szary, popielaty, grafitowy. Czarny najlepiej zachować na wieczorowe spotkania. Krawat, również obowiązkowy, nie może być krzykliwy, a wzory, jeśli nie chcemy zakładać jednolitego, muszą być subtelne. Koszula powinna współgrać z barwą garnituru. Najlepiej sprawdzają się gładkie w jasnych kolorach – poza białym na konferencjach biznesowych pojawiają się jasnoniebieskie i błękitne. Klasyczne buty, takie jak oxfordy, też muszą być w kolorze dobranym do garnituru.

Kobiety w stylu formal mogą wybierać spośród trzech opcji: spódnica i żakiet, spodnie i żakiet albo sukienka. Mają też większy wybór kolorów niż mężczyźni – poza odcieniami szarego, granatowego i grafitowego mogą też postawić na butelkową zieleń, odcień ciemnej czekolady, beż, a nawet pastele, jeśli będą odpowiednio stonowane. Ubiór powinien zakrywać kolana i ramiona oraz nie być zbyt obcisły. Dobrze sprawdzą się czółenka na średnim lub niskim obcasie, bo pozwolą pogodzić wygląd z wygodą. Do pantofli, niezależnie od pory roku, trzeba dobrać rajstopy albo pończochy. Kluczem w tym typie stroju jest prostota i umiar, więc odpowiednia biżuteria będzie stonowana i delikatna.

Drugim stylem, z jakim można spotkać się na konferencji, jest „business casual” – o stopień niżej pod względem formalności. Pojawia się zarówno w środowisku naukowym, jak i biznesowym, w zależności od charakteru planowanego spotkania oraz branży. Niektóre środowiska naukowe wolą mimo wszystko garnitury i styl formal, za to casual pozwala na większą swobodę i ekstrawagancję stroju.

„Business casual”, przez większą swobodę, paradoksalnie może sprawiać więcej problemów. W razie wątpliwości, bezpieczniej będzie ubrać się zbyt oficjalnie, niż ryzykować zrobienie słabego pierwszego wrażenia na innych uczestnikach przez swój zbyt nieformalny strój. Wyznacznikami tego stylu dla mężczyzn jest brak krawata i spodnie inne niż garniturowe. Ze stroju „business formal” pozostaje koszula, przy czym dozwolonych jest więcej kolorów. Dobrana do niej marynarka może być typu codziennego, z lekkiego materiału i bez podszewki. Może być ewentualnie zastąpiona gładkim swetrem w serek lub rozpinanym pod szyją albo na całej długości, założonym na koszulę. Ponieważ marynarka nie jest bezwzględnie wymagana, trzeba pamiętać, że koszule, mimo że są mniej oficjalne, nadal powinny mieć długi rękaw, który wolno podwinąć. Typy spodni noszone do tego stylu to najczęściej chino, choć czasami, na wydarzenie z luźną atmosferą można założyć granatowe lub czarne, jednolite jeansy o klasycznym kroju.

Kobiety mogą zrezygnować z żakietu na rzecz samej bluzki koszulowej lub swetra, a nawet zamienić koszulę na gładką bluzkę, jeśli nie odsłania dekoltu, pleców ani ramion. Spódnice i spodnie pozostają takie jak w kategorii „business formal”, przy czym dozwolona jest większa dowolność w zakresie kolorów i wzorów. Zarówno żywe kolory, jak i delikatne wzory mogą być odpowiednim strojem – wszystko zależy od charakteru konkretnej konferencji. Można pokusić się też o ciekawsze dodatki, które urozmaicą strój – torebki, paski i biżuteria nie muszą być w stonowanych barwach, wystarczy by cały strój nie był zbyt krzykliwy.

Pozostaje pytanie – jak ma się ubrać na konferencję prelegent? Jeśli organizator poinformował, jaki typ stroju obowiązuje uczestników, to osoby występujące na scenie powinny starać się utrzymać blisko „górnej granicy” podanego poziomu elegancji. Gdy na konferencję przyjdą osoby ubrane w granatowe jeansy i koszule, prelegent w gładkich chinosach i marynarce będzie się wśród innych lekko wyróżniał, choć nie na tyle, by wyglądać nie na miejscu. Podobnie będzie w przypadku „business formal”, jeśli osoby wychodzące na scenę ubiorą się zgodnie z wymaganiami tego stylu, szczególnie uważnie komponując swój strój.

 

zamknij
Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco!

Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj najświeższe informacje o naszym hotelu.

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej w Polityce prywatności.

OK, zamknij