Co w sytuacji, gdy te relacje zostały zachwiane? Czy można jeszcze coś zrobić coś, aby poprawić i uratować nasz wizerunek?
Z pewnością można ale nie jest to takie proste .
Zacznijmy jednak od początku co zrobić aby wzmocnić relacje z naszym klientem .
Uścisk dłoni, uśmiech i przyjazny ton głosu to elementy , które pozwolą poczuć się komfortowo w naszym towarzystwie. W rozmowie często używajmy liczby mnogiej czyli podkreślajmy, że to My razem coś zrobimy a nie tylko Ja sam.
Kiedy mówimy o wspólnym działaniu dajemy odczuć , że tworzymy zespół mający wspólne cele.
Starajmy się być zawsze w jakiś sposób dostępni , wbrew pozorom nie jest to takie trudne ; wystarczy ustawić pocztę głosową lub autorespondera, który poinformuje o Twoim powrocie do pracy i wskaże osobę, która podczas nieobecności Cię zastępuje . Niby oczywiste ale często się zdarza, że maile pozostają bez odpowiedzi przez kilka dni i nikt nie wie jaki jest tego powód.
Mów wprost i bądź asertywny ; klienci lubią czasem przekraczać granice umowy więc aby zapobiec konfliktom mów wprost o swoich oczekiwaniach co do współpracy , stanowczo odmawiaj jeśli wiesz , że jesteś proszony o zbyt wiele .
Nagradzaj za lojalność . Utrzymanie klienta jest o wiele tańsze niż pozyskanie nowego. Nagradzanie za lojalność to także rabaty i zniżki dla stałych zleceniodawców. Są to działania, które przywiązują do marki i sprawiają, że klient się z nią identyfikuje.
A co w sytuacji gdy relacja z klientem zostanie mocno nadszarpnięta , warto ją odbudować gdyż świat jest mały i palenie mostów za sobą nie jest dobre dla naszego wizerunku .
Zabrzmi banalnie ale przede wszystkim przeproś, nawet jak upłynie już trochę czasu to słowo „przepraszam” nie ma terminu ważności . Nie liczmy na to, że ktoś zapomni bo tak na pewno się nie stanie .
Weź na siebie odpowiedzialność jeśli wina leży tylko i wyłącznie po Twojej stronie i napraw błąd, pamiętaj , że pracujemy zawsze z ludźmi a ludzie cenią wiarygodność i uczciwość.
Relację z klientem tworzymy od pierwszego spotkania z naszą firmą- dlatego niezwykle ważne są dwie rzeczy – profesjonalizm i indywidualne podejście do klienta. Gdy kilka firm na rynku świadczy podobne usługi w podobnych kategoriach cenowych tym, co wyróżnia jednych od drugich jest jakość obsługi.
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Serwis wykorzystuje pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania, w tym przetwarzania danych dotyczących aktywności użytkownika oraz personalizacji reklam, oraz możliwość zmian ustawień plików cookies, znajdują się w Polityce prywatności. Klikając AKCEPTUJĘ WSZYSTKIE, wyrażasz zgodę na korzystanie z technologii takich jak cookies i na przetwarzanie przez Osti-hotele Ostrowska, Ostachowska-Jarocka Spółka komandytowa, Plac Juliusza Kossaka 1, 31-106 , Kraków Twoich danych osobowych zbieranych w Internecie, takich jak adresy IP i identyfikatory plików cookie, w celach analitycznych i marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań, mierzenia ich skuteczności oraz przetwarzania danych użytkownika dla celów analitycznych). Zmiany ustawień plików cookies oraz szczegółowe preferencje dotyczące zgód możesz dokonać w .