Dobry newsletter dostarcza oczekiwanych treści i buduje relację z twoimi odbiorcami.
Mimo ciągłej popularności newsletterów cały czas pamiętajmy o wartościowych informacjach jakie przekazujemy odbiorcom. Większość ludzi nie wyobraża sobie funkcjonowania bez poczty elektronicznej co jest świetną wiadomością dla nas jako firm wykorzystujących ten kanał do promocji i sprzedaży.
Jakbyś sięgnął pamięcią do ostatniej konferencji na której byłeś, to przyznasz nam rację że każdy uczestnik tego spotkania był posiadaczem co najmniej jednego adresu mailowego i każdy ten adres jest twoją potencjalną możliwością dotarcia do klienta.
Więc co możemy zrobić żeby nie zepsuć relacji, żeby wykorzystać potencjał newslettera?
WARTOŚCIOWA TREŚĆ
Jeśli nasi potencjalni klienci nadal widzą korzyści płynące z subskrypcji newslettera, dostarczajmy im przede wszystkim wartościowej treści, które są zgodne z oczekiwaniami i zainteresowaniami adresata.
TARGETOWANIE
Wszyscy o tym wiedzą ale coraz mniej firm korzysta z profesjonalnego targetowania. Kluczem do zadowolenia klientów jest odpowiednia integracja działań prowadzonych online oraz offline.
PROMOCJE I RABATY
Najchętniej subskrybujemy newslettery informacyjne oraz branżowe dostarczające nam konkretną dawkę wiedzy i informacji. Na następnym miejscu są newslettery z programów lojalnościowych oraz serwisów zakupowych ponieważ otrzymujemy atrakcyjne zniżki, bony i promocje. Każdy z nas lubi dokonywać zakupów po atrakcyjnych cenach.
CZAS WYSYŁKI
Prowadząc regularną komunikację newsletterem, za pomocą narzędzi optymalizacyjnych jak i analiz możemy ustalić jaki dzień oraz jaka godzina jest najlepsza dla naszej bazy odbiorców.
Jeśli jednak brakuje nam takich informacji, badania wskazują godziny poranne, w okolicy godziny 9:00 przy częstotliwości 1-2 wiadomości tygodniowo.
Istotnym elementem o którym musimy pamiętać to przycisk wypisu z newslettera. Jest to jeden z najbardziej rażących błędów w konstruowaniu wiadomości, który co więcej najbardziej irytuje naszego odbiorcę. Następnie pamiętajmy aby każda wiadomość poprawnie wyświetlała się na urządzeniach mobilnych jak i komputerach. Korzystajmy z testów A/B, spam testów, testów wyświetlania w różnych wiadomościach pocztowych.
Marketing automation zdobywa swoich zwolenników dzięki olbrzymieniu potencjałowi i możliwościom jakie posiada. Warto się pochylić nad tego typu rozwiązaniem tak aby nasza komunikacja, promocje i reklama odnosiły wysokie wskaźniki konwersji.
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Serwis wykorzystuje pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania, w tym przetwarzania danych dotyczących aktywności użytkownika oraz personalizacji reklam, oraz możliwość zmian ustawień plików cookies, znajdują się w Polityce prywatności. Klikając AKCEPTUJĘ WSZYSTKIE, wyrażasz zgodę na korzystanie z technologii takich jak cookies i na przetwarzanie przez Osti-hotele Ostrowska, Ostachowska-Jarocka Spółka komandytowa, Plac Juliusza Kossaka 1, 31-106 , Kraków Twoich danych osobowych zbieranych w Internecie, takich jak adresy IP i identyfikatory plików cookie, w celach analitycznych i marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań, mierzenia ich skuteczności oraz przetwarzania danych użytkownika dla celów analitycznych). Zmiany ustawień plików cookies oraz szczegółowe preferencje dotyczące zgód możesz dokonać w .