menu
-2 °C

Rezerwuj bezpośrednio i otrzymaj BON o wartości 50zł do wykorzystania w naszych restauracjach + RABAT 10% z Kodem Promocyjnym KOSSAK

przyjazd:
13
Gru 2018
wyjazd:
14
Gru 2018
Kod:
Sprawdź dostępność

Jak wzmocnić relację z klientem?

Zawsze najświeższe informacje

Jak wzmocnić relację z klientem?
Data publikacji: 03-03-2017

Dobre relacje z klientami to bardzo ważny element w dobrze prosperującym biznesie. Składa się na niego zestaw różnorodnych procedur  które są istotne  w zarządzaniu kontaktami z ludźmi, w budowaniu tych kontaktów i w utrzymywaniu ich na długi czas.

Co w sytuacji, gdy te relacje zostały zachwiane? Czy można jeszcze coś zrobić coś, aby poprawić i uratować  nasz wizerunek?

Z pewnością można ale nie jest to takie proste .

Zacznijmy jednak od początku co zrobić aby wzmocnić relacje z naszym klientem .

Uścisk dłoni, uśmiech i przyjazny ton głosu to elementy , które pozwolą poczuć się komfortowo w naszym towarzystwie.  W rozmowie często używajmy liczby mnogiej czyli podkreślajmy, że to My razem coś zrobimy a nie tylko Ja sam.

Kiedy mówimy o wspólnym działaniu dajemy odczuć , że tworzymy zespół mający wspólne cele.

Starajmy się być zawsze w jakiś sposób dostępni , wbrew pozorom nie jest to takie trudne ; wystarczy ustawić pocztę głosową lub autorespondera, który poinformuje o Twoim powrocie do pracy i wskaże osobę, która podczas nieobecności Cię zastępuje . Niby oczywiste ale często się zdarza, że maile pozostają bez odpowiedzi przez kilka dni i nikt nie wie jaki jest tego powód.

Mów wprost i bądź asertywny ; klienci lubią czasem przekraczać granice umowy więc aby zapobiec konfliktom mów wprost o swoich oczekiwaniach co do współpracy , stanowczo odmawiaj jeśli wiesz , że jesteś proszony o zbyt wiele .

Nagradzaj za lojalność . Utrzymanie klienta jest o wiele tańsze niż pozyskanie nowego. Nagradzanie za lojalność to także rabaty i zniżki dla stałych zleceniodawców. Są to działania, które przywiązują do marki i sprawiają, że klient się z nią identyfikuje. 

A co w sytuacji gdy relacja z klientem zostanie mocno nadszarpnięta , warto ją odbudować gdyż świat jest mały i palenie mostów za sobą nie jest dobre dla naszego wizerunku .

Zabrzmi banalnie ale przede wszystkim przeproś, nawet jak upłynie już trochę czasu to słowo „przepraszam” nie ma terminu ważności . Nie liczmy na to, że ktoś zapomni bo tak na pewno się nie stanie .

Weź na siebie odpowiedzialność jeśli wina leży tylko i wyłącznie po Twojej stronie i napraw błąd, pamiętaj , że pracujemy zawsze z ludźmi a ludzie cenią wiarygodność  i uczciwość.

 Relację z klientem tworzymy od pierwszego spotkania z naszą firmą- dlatego niezwykle ważne są dwie rzeczy – profesjonalizm i indywidualne podejście do klienta. Gdy kilka firm na rynku świadczy podobne usługi w podobnych kategoriach cenowych tym, co wyróżnia jednych od drugich jest jakość obsługi. 

zamknij
Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco!

Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj najświeższe informacje o naszym hotelu.

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej w Polityce prywatności.

OK, zamknij