Odpowiedzmy sobie na pytanie czy firmom są potrzebne internetowe opinie ?? Pewnie nie zdajemy sobie sprawy, ile razy zapytaliśmy znajomego o opinię na temat produktu czy usługi. Równie trudno będzie nam sobie przypomnieć, ile razy nam zdarzyło się pochwalić swój ulubiony hotel, sklep czy restauracje. Agencje badawcze stale to monitorują i na podstawie ich badań 55% Polaków dokonuje zakupów /rezerwacji przez internet. Co oznacza jedno - nie idą w dane miejsce , nie sprawdzają go tylko sugerują się opiniami innych Internautów .
Po pierwsze, im więcej pozytywnych opinii o firmie, hotelu , restauracji tym większa szansa, że w przyszłości kolejny klient/gość zdecyduje się na skorzystanie z ich oferty. Firmy , które są w stanie pochwalić się licznymi referencjami, pozytywnymi komentarzami są odbierane jako godne zaufania , profesjonalnie podchodzące do tego co robią.
Przeprowadzając ankiety wśród Gości hotelowych w których pytano co zaważyło o wyborze właśnie tego hotelu a nie innego, zaraz po lokalizacji odpowiedź brzmiała polecenie przez znajomych, opinie na Tripadvisorze.
Zbieranie opinii pozwala na uwiarygodnienie firmy w oczach klientów/Gości pomaga w pokazaniu swojej pozycji na rynku. Najbardziej popularny serwis wśród podróżujących Tripadvisor kształtuje pozycje hotelu w danym mieście na podstawie ilości napisanych przez Gości opinii.
Opinie pojawiające się w sieci to po pierwsze duża wartość PR-owa dla firmy ale również doskonałe źródło wiedzy nie tylko dla przyszłych potencjalnych klientów/gości ale również dla nas samych , dowiadujemy się dzięki temu jak jesteśmy postrzegani przez innych . Co robimy dobrze a co powinniśmy poprawić . Powinny być źródłem motywacji do dalszego rozwoju i poprawy jakości naszych usług .
Opinie i recenzje kreują nie tylko wizerunek firmy i wpływają na sprzedaż, ale też pozwalają właścicielom/managerom na lepsze zrozumienie potrzeb klientów. Także odpowiedź na postawione na początku artykułu pytanie czy opinie internetowe są potrzebne jest tylko jedna : TAK są potrzebne i w dzisiejszych czasach to już wymóg .
Bądź zawsze na bieżąco!
Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj najświeższe informacje o naszym hotelu.
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Serwis wykorzystuje pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz możliwość zmian ustawień plików cookies znajdują się w Polityce prywatności.
Klikając AKCEPTUJĘ WSZYSTKIE, wyrażasz zgodę na korzystanie z technologii takich jak cookies i na przetwarzanie przez Osti Hotele Zbigniew Ostachowski, pl. Kossaka 1, 31-106, Kraków Twoich danych osobowych zbieranych w Internecie, takich jak adresy IP i identyfikatory plików cookie, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności). Zmiany ustawień plików cookies możesz dokonać w ustawieniach.